Dwa razy w tygodniu uczestnicy mają możliwość udziału w zajęciach na basenie. Osoby, które potrafią już pływać doskonalą swoje umiejętności, a pozostałe dopiero opanowują tą sztukę.
Zajęcia ruchowe pozwalają na rozładowanie emocji, odprężenie od typowych zajęć tematycznych.
Psycholog pracujący w Warsztacie Terapii Zajęciowej przy pomocy testów psychologicznych dokonuje oceny umiejętności każdego uczestnika, pomaga tym samym określić, w czym jest dobry, a co jeszcze trzeba rozwijać.
W Warsztacie zapewniamy pomoc psychologa, zarówno w formie indywidualnych spotkań, jak i zajęć grupowych o charakterze psychoedukacyjnym. Spotkania indywidualne z psychologiem mają w zależności od sytuacji formę interwencji w razie trudności czy kryzysów osobistych uczestników.
W ramach indywidualnych i grupowych spotkań psycholog udziela pomocy w radzeniu sobie z trudnościami wynikającymi z choroby, pomaga też w rozwiązywaniu problemów interpersonalnych na terenie warsztatu.
Pracownia florystyczno – ogrodnicza, inaczej niż pozostałe pracownie funkcjonuje w ścisłym związku ze zmieniającymi się porami roku. Gdy tylko dopisuje ładna pogoda, uczestnicy wychodzą w plener – do ogrodu, gdzie uczą się dbać o zieleń. Wykonują prace sezonowe – wiosną sieją i sadzą rośliny, latem pielą i podlewają a jesienią grabią liście i zbierają „dary ziemi”. Zimą, a także, gdy pogoda nie pozwala na prace na powietrzu uczestnicy wykonują prace florystyczne. W pracowni powstają kompozycje ze świeżych lub suszonych roślin oraz dekoracje okolicznościowe.
Uczestnicy dzięki pracy w ogrodzie uczą się zasad uprawy i cyklów życiowych roślin. Nabywają też praktycznych umiejętności posługiwania się narzędziami ogrodniczymi takimi jak: grabie, szpadel czy sekator.
Celem terapii komputerowej jest rozwijanie umiejętności intelektualnych, rozbudzanie zainteresowań.
Nowatorskie są prace z filcu, z którego powstają piękne ozdoby: broszki, naszyjniki, ale też przedmioty użyteczne – torby, pudełka na biżuterię. Pracownia krawiecka podobnie jak plastyczna wykonuje ozdoby świąteczne np. bombki, kartki, jajka wielkanocne itp.
Podczas pracy uczestnicy doskonalą sprawność manualną, ćwiczą koordynację wzrokowo – ruchową. Uczą się dokładności i cierpliwości, aby powierzone im zadanie doprowadzić do końca.
Strona 1 z 2